Właściwości kaszy gryczanej

Przez Polaków praktycznie niejadana, ciągle przegrywająca na stole z ziemniakami, ryżem i frytkami – kasza – po latach wraca do łask. W dawnych czasach kasza była ważnym składnikiem menu ludzi biednych. Obecnie coraz częściej doceniamy zdrowotne właściwości kaszy i wprowadzamy ją do codziennych jadłospisów. Bo przecież kasza jest cennym źródłem wielu witamin, mikro- oraz makroelementów. Możemy kupić ją w postaci palonej i naturalnej. Najzdrowsza jest jednak kasza naturalna i kasza krakowska.

Źródło cennych składników
Produkty spożywcze, takie jak kasze gryczane odznaczają się wysoką wartością biologiczną, ponieważ zawierają cenne aminokwasy, które kaszawpływają na wiele procesów życiowych. Badania dowodzą, że białkowe ekstrakty z gryki mogą być pomocne w leczeniu takich schorzeń, jak np.: otyłość, nadciśnienie, zaparcia, nowotwory.

Gryka jest bogata w rutynę, wzmacniającą naczynia krwionośne, obniżającą ciśnienie krwi i regulującą poziom cukru. Ponadto kasza gryczana zawiera dużo kwasu foliowego, potasu, fosforu, krzemu oraz cynku oraz witamin z grupy B. Poprawia ogólną kondycję organizmu i zapobiega depresji.

Błonnik zawarty w kaszy gryczanej wpływa na pracę jelit, zapobiega wzdęciom oraz wspomaga odchudzanie. Gryka zawsze daje uczucie sytości, jest świetnym wspomagaczem dla osób na diecie bezglutenowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *