Suszone owoce pod lupą

Są najlepszą alternatywą dla słodyczy. Warto mieć je zawsze przy sobie, zwłaszcza gdy często mamy ochotę na małe co nieco. Rodzynki, daktyle, śliwki, morele – mowa oczywiście o suszonych owocach – zdrowych przekąskach zalecanym zarówno dorosłym, jak i dzieciom. Jeśli chcesz schudnąć, sięgnij po zdrowe suszone owoce, bo zawierają witaminy i mikroelementy oraz są naprawdę sycące.

Suszone owoce na stres

Gdy żyjemy w ciągłym stresie, nierzadko podjadamy między posiłkami i jemy zbyt wiele produktów słodkich. Zjedzenie ulubionego batonika pozwala nam na chwilę zapomnieć o problemie, po czym znowu czujemy się zdenerwowani i głodni. Warto mieć przy sobie ulubiony baton proteinowy lub suszone morele, ponieważ zawierają beta-karoten i potas, który przecież korzystnie wpływa na nerwy oraz przede wszystkim obniża ciśnienie krwi.  Aby zapobiec rozdrażnieniu i nerwowości, warto jeść słonecznik, który zawiera sporo witaminy B6, ułatwiającej przyswajanie magnezu.

Suszone owoce w diecie odchudzające

Aby przyspieszyć przemianę materii trzeba jeść suszone śliwki – owoce te mają właściwości przeczyszczające, ponieważ zawierają błonnik. Ponadto śliwki są źródłem żelaza oraz witaminy B1. Największą zaletą tych owoców jest to, że dają uczucie sytości. Co więcej – pektyny znajdujące się w śliwkach sprawiają, że tempo przyswajania cukrów jest wolniejsze, więc organizm spala znacznie więcej tłuszczów. Podobne właściwości przeczyszające mają suszone jabłka, które ponadto zawierają potas, wzmacniający serce oraz bor, który korzystnie wpływa na układ kostny. Gdy jesteśmy na diecie, warto również wypróbować suszony ananas, zawierające dużo wody i niewiele tłuszczy i cukrów.

Suszone owoce dla sportowców

Niektóre suszone owoce mają taką moc, jak niejeden baton energetyczny. Osoby uprawiające czynnie sport powinny zatem mieć zawsze przy sobie daktyle – stanowią dobre źródło energii, ponieważ zawierają wiele cukrów prostych. Co ważne – uzupełniają poziom glikogenu w mięśniach po bieganiu lub innym wysiłku fizycznym.  Po intensywnym treningu warto sięgać po rodzynki, ponieważ pomagają w utrzymaniu równowagi kwasowo-zasadowej.

W codziennym menu znajdźmy miejsce na tych przekąsek. Suszone owoce dodawajmy do musli, jogurtów, ciast i deserów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *