Łosoś pieczony z jarmużem

Wartościowy, sycący i estetyczny – taki jest łosoś norweski na rodzinnym stole. Pewnie zauważyliście, że po ryby sięgam często w mojej kuchni. Pieczony łosoś to prosty i szybki przepis kulinarny, który zapewnia wartościowe składniki dobrze wpływające na odporność, stan skóry, wzrok i świetne samopoczucie. W parze z zielonym warzywem jest idealnym duetem. Poniżej przepis.

Ryby podaję z kolorowymi dodatkami, tj. frytkami, ryżem i sałatą. Łosoś świetnie komponuje się z gotowanymi i parzonymi warzywami lub świeżymi sałatami okraszanymi domowymi dipami, np. czosnkowym lub ziołowym. Z jarmużem smakuje wyśmienicie. Co więcej długo daje uczucie sytości, bez ochoty na podjadanie. To dobry pomysł na obiad dla osób dbających o linię, walczących z zaparciami i po prostu lubujących się w zdrowych rybnych daniach.

Oto składniki:

  • 4 sztuki filetu z łososia norweskiego,
  • 1 cytryna,
  • zioła prowansalskie,
  • jarmuż,
  • jogurt naturalny,
  • sól,
  • pieprz,
  • pomidorki koktajlowe.

Filet z łososia należy umyć i starannie osuszyć papierowym ręcznikiem. Z każdej strony należy rybę pokropić sokiem z cytryny i przyprawić solą oraz pieprzem. Łososia trzeba ułożyć na folię aluminiową i szczelnie zawinąć. Filety w folii warto ułożyć na blaszce i piec przez ok. 20 min. w temperaturze 200 stopni. Warto rybę przyprawić również ziołami prowansalskimi lub tymiankiem. Kiedy ryba będzie się piekła, można umyć jarmuż i przygotować dip. Wystarczy przecisnąć przez praskę 3 ząbki czosnku i połączyć ów miąższ z jogurtem naturalnym, by uzyskać dip, którym okrasi się jarmuż. Warto dodać do niego pomidorki koktajlowe.

Źródło ikony wpisu: www.z-pamietnika-dietetyka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *