Kilka słów o kaszy jaglanej

Potrawy z kaszy jaglanej są znane w polskiej kuchni od lat. Obecnie kasza jaglana wraca do łask i cieszy się coraz większym kulinarnym zainteresowaniem wśród zwolenników zdrowego jedzenia. Kasza jest bowiem cennym źródłem wartości odżywczych, a nawet leczniczych. W wielu sklepach możemy kupić kaszę ekologiczną, dojrzewającą na ziemi bez udziału pestycydów i herbicydów. Kasza jest najlepszym pokarmem dla dzieci, szczególnie w postaci „na mleku”.

Jak jeść kaszę na co dzień?
kasza-jaglana-gastronomie-hotele-plKasza jaglana w wersji na słodko najlepiej smakuje z jabłkami, bakaliami i suszonymi owocami. Mogą to być śliwki, morele, brzoskwinie i rodzynki. W takiej postaci możemy jeść kaszę na mleku codziennie na śniadanie. Dostarczamy przez to do organizmu witamin z grupy B, substancji mineralnych, tj. wapnia, potasu i żelaza oraz niektórych aminokwasów, polecany w leczeniu chorób jelit, trzustki, nerek a nawet w przeziębieniu. Kasza w wersji niesłodkiej może świetnie smakować jako duszona z marchewką i innymi warzywami (cebulka, kukurydza, groszek, seler lub por).

Jak gotować kaszę?
kasza-bio-gastronomie-hotele-plGotowanie kaszy jaglanej nie należy do łatwych zadań. Warto wybrać garnek, który nigdy się nie przypalił, najlepiej z grubym dnem. Następnie należy wlać około jeden litr mleka i postawić na małym ogniu, doprowadzając do wrzenia. Do mleka trzeba dodać odrobinę soli oraz jedną łyżkę cukru. Przed gotowaniem kasze należy dokładnie przepłukać wodą. Jeżeli pojawią się jakieś uszkodzenia ziaren, warto je odrzucić. Kiedy mleko zacznie wrzeć, powinniśmy wrzucić ostrożnie do niego kaszę, a następnie delikatnie mieszać przez około 15 minut. Kasza będzie gotowa do spożycia gdy zmięknie. W takiej postaci możemy przechowywać ją w lodówce przez kilka dni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *