Jarmuż – tajemnicza kapusta, która ma swoje 5 minut

Jarmuż smakuje świetnie, nie da się nie lubić tego warzywa. Przez wiele lat służył tylko do dekoracji mięs. Od niedawna zauważono, że jarmuż ma cenne właściwości zdrowotne. Liście tej rośliny są skarbnicą białka, błonnika, witamin i soli mineralnych. Dominującym pierwiastkiem znajdującym się w jarmużu jest potas. W wielu produktach spożywczych jest go tyle, co na lekarstwo. W sałacie jej znajdziecie także żelazo. Co ciekawe, jest go więcej niż w wołowinie.

Moda na jarmuż

Jesteśmy w samym środku mody na jarmuż. Właśnie zimą smakuje najlepiej. To typowo zimowe warzywo, które dostępne jest w sklepach w wielu odmianach. Zbiory jarmużu zaczynają się w październiku i trwają przez całą zimę. Kto więc nie spróbował tej rośliny, ma ostatni dzwonek, aby poeksperymentować w kuchni.

Jak jeść jarmuż?

Jest wiele sposobów przyrządzania tego warzywa. Jednym z nich są chipsy jarmużowe, które przygotowuje się bardzo szybko. Wystarczy odrobina oliwy z oliwek i sól morska, by zielone warzywo zyskało nowy smak. Pamiętać należy, by z liści usunąć twarde łodyżki i podrzeć jarmuż na mniejsze elementy. Na koniec wrzuca się jarmuż do piekarnika i na kilka minut. W ten sposób mamy lekkostrawne i witaminowe chipsy. Warto je przyprawić tymiankiem, bazylią lub innymi, ulubionymi ziołami. Inna propozycja to zielone koktajle z dodatkiem jarmużu. Warto wymieszać ze sobą owoce, takie jak banany, jabłka i na koniec wrzucić jarmuż. Z rośliny tej wyczarujecie również różnego rodzaju sałatki. Jarmuż wszakże może być alternatywą dla każdej sałaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *