Dieta lekkostrawna – idealna na okres poświąteczny

Nie wiem jak Wy, ale ja po tych świętach czuję się przejedzona i zmęczona. Sylwester tuż tuż, a ja nie mam ochoty na przygotowywanie domowych przekąsek, nie wspomnę już o jedzeniu. Dziś potrzebuję tylko jednego – super lekkiej diety, która oczyści mój organizm z toksyn i pomoże mi wrócić do dawnej formy.  Ale zanim Wam przedstawię swoje menu, to najpierw kilka słów o diecie lekkostrawnej.

smothe zamiast słoskich napojów (źródło:pinterest.com)

smothie zamiast słodkich napojów (źródło:pinterest.com)

moc owoców i warzyw (źródło:pinterest.com)

moc owoców i warzyw (źródło:pinterest.com)

Zero tłuszczów zwierzęcych i węglowodanów prostych – tak w kilku słowach można określić dietę lekkostrawną. W praktyce oznacza to nie jedzenie słodyczy, dań tłustych i wzdymających, smażonych i ostrych, czyli wszystkiego co obciąża nasz układ pokarmowy. W diecie zdrowej i zbilansowanej najważniejsze jest regularne przyjmowanie posiłków. Mniej więcej co dwie trzy godzinny wrzuć coś na ząb. Ulubiony batonik lub ciastko zastąp kiwi lub jabłkiem. Przechodząc na dietę lekkostrawną unikniesz wzdęć, zaprać i nieprzyjemnego uczucia ciągle pełnego żołądka.

Co zatem powinieneś jeść? Jeżeli pieczywo – to tylko pełnoziarniste i razowe. Jeżeli mięso – to tylko chude i duszone lub pieczone. Jeżeli węglowodany – to tylko złożone i w postaci ryżu brązowego lub makaronu pełnoziarnistego. Jeżeli tłuszcze  – to tylko te nienasycone, w tym oleje roślinne i tran. Jedz owoce i warzywa. Pamiętaj tylko, że niektóre warzywa – mam na myśli kalafior, kapustę i brokuły – są bardzo zdrowe, ale powodują wzdęcia, więc może ogranicz ich spożycie na kilka dni przed Sylwestrem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *