Co jeść, aby schudnąć?

Aby schudnąć trzeba jeść! Pewnie dla wielu z Was takie stwierdzenie jest absurdalne. Istnieją jednak artykuły spożywcze, które korzystnie wpływają na przemianę materii. Znajduje się w nich błonnik, którego obecność w organizmie sprawia, że czujemy się „pełni” i nie mamy ochotę ani na cukier ani na kolejną słoną przekąskę. Jeszcze moment i wskoczymy  w ulubione bikini. Jeżeli chcecie poczuć się atrakcyjnie, pochwalić się zgrabnym ciałem, możecie wprowadzić już dziś do menu dietetyczne przekąski. Jeszcze zdążycie zaprezentować swoje wdzięki i zgrabne ciało. Oto lista cudownych produktów.

Warzywa i owoce

Nie jest tajemnicą, że surowe warzywa i owoce są skarbnicą witamin i minerałów. W walce z nadwagą i otyłością są najskuteczniejszą bronią. Zawierają błonnik, który reguluje metabolizm.  Jabłka, gruszki, pomidory są prawdziwą bombą witaminową, są niskokaloryczne, są bardzo zdrowe i smaczne.

Ryby

Gdy mamy ochotę na mięso, warto zdecydować się na ryby. Są one doskonałym źródłem białka i tłuszczów nienasyconych omega-3. Zdrowe dania z ryb powinny być duszone na parze lub pieczone. Wszystkim polecam łososia norweskiego, bo nie tylko świetnie smakuje, ale jest skarbnicą kwasów omega-3 i omega-6.

Orzechy

Gdy macie ochotna słodycze, miejcie pod ręką orzechy. Są nie tylko zdrowe, ale i niskokaloryczne. Orzechy laskowe i włoskie to świetna alternatywa dla batonika w pracy. W biurowej szufladzie nie może zabraknąć miejsca dla nich.

Pełnowartościowe pieczywa

Powszechnie przyjęło się, że osoby na diecie powinny ograniczyć chleb i produkty mączne. Jest w tym sporo prawdy, gdy mowa o pieczywie z białej mąki. Pełnowartościowe wypieki powinny jednak znaleźć się na talerzu każdego dnia.  Zawierają błonnik, który szybko zaspakaja głód i zapewnia uczucie sytości na dłużej.

Woda

Woda jest niezbędna do życia – chyba nie muszę nikogo przekonywać do jej picia. Woda reguluje prace układu trawiennego, zaspokaja głód i nawadnia organizm. Jeżeli chcecie mieć jędrne ciało, to ćwiczcie i pijcie wodę. Polecam wszystkim szklankę ciepłej wody z plasterkiem cytryny na czczo każdego dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *