Ciasteczkom, batonikom i cukierkom mówimy STOP

Wilczy apetyt na słodycze towarzyszy Wam przez cały rok? Chcecie powiedzieć słodkością raz na zawsze do widzenia? Mimo postanowień, rygorystycznych diet i obiecanek, jesteście nadal niewolnikami cukru? Problem wilczego apetytu na słodycze zwykle związany jest z hormonami szczęścia. Mamy nadzieję, że po zjedzeniu ulubionego batonika poczujemy się lepiej, pewniej, spokojniej, etc. Ale przecież tylko na moment!

Kawałek ciasta po obiedzie, dwa cukierki do kawy w pracy lub ulubiony batonik na drugie śniadanie… Zaczyna się niewinnie. Przecież takie słodkości nie zaszkodzą. Czasem jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia. Na obiad nie musimy już zjeść zupy, ale ulubione ciasto z kremem tak! Sami nie wiemy kiedy stajemy się słodyczoholikami.

Cukier nazywany jest „cichym zabójcą”, „białą śmiercią”. Zbyt duża jego ilość może być przyczyną obniżenia odporności, stanów zapalnych, problemów z cerą i alergii. Osoby, które jedzą dużo słodyczy są bardziej nerwowe i niespokojne, niekiedy mają także problemy z koncentracją. Lista negatywnych skutków jedzenia ciastek, cukierków i batoników jest o wiele dłuższa. Oto kilka sposobów, dzięki którym wygrałam walkę z codziennym jedzeniem słodkości. Przyznam się, że sięgam po nie tylko od święta.

Lista produktów zakazanych. W pierwszej kolejności sporządź mini listę artykułów spożywczych, które musisz wyeliminować ze swojego życia. Przestań jeść batoniki, cukierki i inne ciasteczka, które nie tylko zawierają wiele niebezpiecznych składników, ale i są kaloryczne. Tycie murowane!

Zamienniki. Zamiast słodyczy jedz jabłka, banany, marchewkę lub inne produkty. Cukierki i ciastka zastąp suszonymi owocami i orzechami, które zawsze mniej w szufladzie w pracy.

Pozbądź się wszystkich słodyczy z domu. Przeszukaj szafki, szuflady i lodówkę. W domu nie może być „kusicieli”. Im szybciej usuniesz z domu wszystkie produkty, tym łatwiej będzie Ci walczyć z nałogiem. Poproś też rodzinę i przyjaciół, by nie częstowali Cię słodkościami 🙂

5 posiłków dziennie. Aby nie odczuwać głodu i spadku cukru w organizmie, warto jeść regularnie i starannie planować posiłki. Lepiej przygotować sobie kanapkę do pracy niż na szybko jeść drożdżówkę.

Źródło ikony wpisu: www.kolorowezycie.eu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *