Hotelowe gwiazdki nie zawsze znaczą to samo

Gwiazdka gwiazdce nierówna. Każdy kraj ma inną kategoryzację standardów i niełatwo jest się w tym pogubić, zwłaszcza gdy trochę podróżujemy po świecie. Jedziemy do Grecji do hotelu 4-gwiazdkowego i nagle popada nas ogromne rozczarowanie, bo śródziemnomorskie lokum odbiega nieco od standardów polskich o tej samej liczbie gwiazdek. Gwiazdki znajdujące się przy nazwie hotelu nigdy nie dają stuprocentowej gwarancji standardu. Pozostaje więc kierować się opiniami na stronie oraz zobaczyć hotel na Street View.

Z gwiazdkami lub bez

W większości krajów europejskich występuje 5-stopniowa skala oceny standardu hotelu. W niektórych państwach hotele mają swoje własne kryteria, zatem 3-gwazdkowy hotel w Turcji zdecydowanie będzie się różnić od 3-gwiazdkowego hotelu w Madrycie. Czy wicie, że w niektórych krajach nie ma obowiązku nadawania gwiazdek obiektom hotelowym? W Szwecji, Norwegii i Finlandii system gwiazdkowy nie występuje, a w Anglii i we Francji właściciele hoteli nie mają konieczności klasyfikacji swojego budynku, biorąc pod uwagę tę kategorię.

Zdjęcia hoteli a realia

Nigdy nie mamy pewności, że zdjęcia hotelu zamieszczone na stronie internetowej nie były retuszowane i są wiarygodne. Nierzadko urokliwy hotelik nad morzem może okazać się nieestetyczną ruderą z przeciekającym dachem, z widokiem na plac budowy i niesmacznym jedzeniem. Najczęściej zdjęcia hotelu w Internecie pokazują obiekt z tej najlepszej strony. Wiadomo jednak, że pokoje z widokiem na morze są dostępne nie dla wszystkich. Bardzo często za takie lokum należy dopłacić. Przyjeżdżając na wczasy, okazuje się, że mamy pokój obok hotelowej kuchni z widokiem na ścianę domu obok. Jak temu zapobiec? Warto napisać maila do obsługi hotelowej i znacznie wcześniej zarezerwować pokój w dogodnym położeniu w budynku oraz poprosić o zdjęcie lokum i widoku znajdującego się za jego oknem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *