Zdrowe przekąska na każdy dzień – orzechy

Po orzechy sięgamy coraz chętniej i coraz częściej. Zdrowe przekąski tego typu są najlepszą alternatywą dla słodyczy. Warto mieć je zawsze pod ręką – czy to w domu, czy w pracy. Produkty te świetnie zastępują ciastka, ciasteczka, cukierki i batony. Najważniejsze jest jednak to, że zawierają wiele składników odżywczych, które chronią przed chorobami i wspomagają pracę niektórych układów, np. nerwowego i krwionośnego. Orzechy są znakomitą przekąską na podjadanie. Co ważne – niwelują zmęczenie i stres.

Włoskie smakołyki

Dietetycy zgodnie twierdzą, że najwięcej antyoksydantów zawierają orzechy włoskie. Są najbardziej polecane przez specjalistów od spraw żywienia. Dlaczego antyoksydanty obecne w orzechach są tak ważne? Po pierwsze – odgrywają ogromną rolę w profilaktyce nowotworów, pomagają w walce z chorobami układu krążenia i korzystnie wpływają na stan włosów, skóry i paznokci. Zawierają w sobie magnez, kwas foliowy i witaminy z grupy B. Błonnik znajdujący się w orzechach ułatwia trawienie i reguluje pracę jelit.

Orzechy świata

Nie tylko orzechy włoskie są zdrowe. Warto jeść także orzechy laskowe, ponieważ zawierają sporą ilość witaminy E, ale wapń i fosfor. Są skarbnicą potasu, który reguluje ciśnienie krwi w organizmie. Orzechy laskowe są również źródłem substancji, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie narządów rodnych. Natomiast orzechy migdałowe uznawane są za afrodyzjaki. Godne polecenia są także pistacje i nerkowce, które również korzystnie wpływają na organizm. Zawierają błonnik, luteinę, witaminy z grupy B oraz A i E. Znajdują się w nich także pierwiastki, których niewiele jest w codziennym pożywieniu. Miedź, wapń, żelazo i fosfor – to cała gama mikroelementów, dzięki którym wzmocnimy zęby, włosy i paznokcie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *