Jak walczyć z podjadaniem?

Staracie się trzymać dietę, uprawiacie sport, a Wasza waga wciąż rośnie? Pewnie zastanawiacie się – co jest przyczyną? Niekiedy winowajca jest tylko jeden – przekąski podjadane między posiłkami. W pracy, w domu, w podróży – wtedy najczęściej mamy ochotę na małe co nieco. Niekiedy nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że słodkie lub słone grzeszki negatywnie wpływają na naszą dietę i przede wszystkim na metabolizm. O tym, jak walczyć ze słabością do podjadania między posiłkami przeczytacie w dzisiejszym wpisie. Wystarczy zmienić kilka nawyków żywieniowych – oto one!

  1. Nie jedz, nie kupuj i nie daj się częstować słodyczami

Cukierki, ciasteczka, batoniki – wszystkie słodkie przekąski mogą być przyczyną tego, że Wasza waga jest coraz większa. Nawet niewinny batonik zjedzony po kolacji może sprawić, że będzie odkładać się tkanka tłuszczowa. Jeżeli nie będziemy mieli słodyczy pod ręką – będzie łatwiej walczyć z niezdrowym nawykiem. Warto podjąć wyzwanie – tydzień bez słodyczy. Daję Wam gwarancję, że gdy wytrzymacie 7 dni, dacie radę nie jeść słodkich przekąsek i przez miesiąc. Polecam wydrukować kartkę z siedmioma kratkami, w których będziecie odznaczać każdy dzień, który przeżyliście bez zjedzenia słodkości.

  1. Pij dużo wody i ciepłych płynów

Czasami przychodzi moment, że musimy zjeść coś między posiłkami. Warto w tym czasie zrobić sobie ciepłą herbatę ziołową lub zieloną lub wypić szklankę wody mineralnej. W ten sposób wypełnimy żołądek, dając uczucie sytości. Polecam do szklanki wody wrzucić plasterek cytryny. Warto także zaprzyjaźnić się z czystkiem, który reguluje metabolizm, oczyszcza wątrobę i wspomaga usuwanie toksyn z organizmu.

  1. Wybieraj tylko wartościowe posiłki

Jeżeli często podjadamy między posiłkami, może być to oznaką, że przyjmujemy do organizmu niewartościowe produkty i tzw. puste kalorie. Warto starannie układać jadłospis, wybierając artykuły pełnoziarniste, takie jak makarony, kasze, ryże i pieczywo. Tego rodzaju produkty świetnie zaspakajają głód na długi czas. Polecam wszystkim jedzenie kasz różnego rodzaju, które są skarbnicą substancji korzystnie wpływających na organizm. Jeżeli macie ochotę na słodkie, sięgnijcie po orzechy lub gorzką czekoladę! W Waszym codziennym menu nie może także zabraknąć owoców i warzyw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *