4 powody, dla których warto jeść owsiankę

Płatki owsiane wróciły do łask i są ulubionym składnikiem wielu diet fitness. Owsianka to najlepszy pomysł na kaloryczne, zdrowe, ale nie tuczące śniadanie dla dorosłego i dziecka. Płatki owsiane są doskonałym źródłem błonnika, poprawiają perystaltykę jelit oraz zaspokoją apetyt na długi czas i nie powodują wahania poziomu cukru we krwi. Z jakich powodów owsianka jest najlepszym pomysłem dietetycznym na śniadanie?

Owsianka odchudza

W płatkach owsianych znajdują się same węglowodany złożone. Mimo to mają one odchudzającą moc. Dlaczego? Zawdzięczają to beta-glukanowi, który zmniejsza poziom hormonu głodu, dając uczucie sytości na dłużej. Beta-glukan spowalnia proces przyswajania cukrów i ma właściwości probiotyczne. Zatem jeżeli zaczniemy dzień z owsianką, nie będziemy mieli ochoty na małe co nieco. Efekt jest taki, że nie mamy potrzeby podjadania.

źródło: https://pixabay.com

źródło: https://pixabay.com

Owsianka obniża poziom cholesterolu

Istnieje wiele badań naukowych dowodzących, że płatki owsiane mogą obniżyć poziom cholesterolu i zmniejszyć ryzyko zachorowania na choroby serca. Podobno wystarczy jeść ¾ szklanki płatków owsianych dziennie, aby usunąć ten „zły” cholesterol, przy jednoczesnym eliminowaniu niezdrowych składników spożywczych.

Owsianka stabilizuje poziom cukru we krwi

Płatki owsiane są trawione bardzo powoli, zatem cukier w nich zawarty w wolnym tempie przechodzi do krwi. Nie następuje więc natychmiastowy wyrzut insuliny i cukier utrzymuje się na stałym poziomie. W przeciwieństwie do zjedzenia pączka, kiedy to poziom cukru we krwi gwałtownie rośnie, wydzielając dużo insuliny. W efekcie powstają w organizmie zapasy cukru w postaci tłuszczu.

źródło: https://pixabay.com

źródło: https://pixabay.com

Owsianka to źródło energii na cały dzień

Owies jest źródłem dobrych węglowodanów, które są świetnym paliwem dla organizmu.  Ponadto w owsie znajdują się magnez, selen, witaminy z grupy B i witamina E. Udowodniono, że płatki owsiane zapewniają większą sprawność fizyczną i wytrzymałość, dlatego owies podaje się koniom wyścigowym przed wybiegiem 🙂 Co więcej – dobrze zbilansowana dieta sportowców zawiera w swoim menu właśnie owsiankę. To przekąska kulturystą, biegaczy i kolarzy.

Owsiankę można jeść przez cały rok, dodając od niej ulubione składniki, np. świeże lub suszone owoce, cynamon, orzechy, gorzką czekoladę, miód, daktyle, żurawinę, wiórka kokosowe, nasiona chia, siemię lniane, sezam i wiele innych produktów. Płatki owsiane świetnie smakują na mleku – roślinnym lub zwierzęcym. Polecam jeść owsiankę bardzo często!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *